Ahad, 1 Ogos 2010

Berita Terkini

Assalamualaikum dan salam 1 Tok Wan kepada semua...

Alhamdulillah...pagi tadi dapat panggilan talipon daripada Abang Man dari Langkawi.
Mula-mula nampak ada miss call kat hand phone saya...hai siapa pulak yang call saya malam tadi..maklumlah malam tadi tertidur awal sikit...letih agaknya...lepas isyak je, mata dah terlelap.. Pagi ni baru sedar ada miss call kat hand phone saya tuu...terus call balik, takut-takut ada kecemasan...alhamdulillah anak Abang Man yang nombor 3 yang sedang bercuti bersalin katanya menjawab. Apabila memperkenalkan diri, cicit Lebai Din rupanaya...anak Abang Man pulau langkawi.

Kemudian, Abang Man sendiri pula yang menghubungi saya. Alhamdulillah...orang yang saya cari-cari selama ini telahpun ditemui walaupun hanya melalui talian talipon. Seingat-ingat saya...kami pernah bersua sewaktu saya masih kecil lagi.. Waktu itu arwah emak saya masih hidup...Sekarang,,anak saya yang bongsu pun telah berusia 16 tahun. Bayangkan dah berapa lama kami tak bersua? Kalau dapat bersua muka, alangkah gembiranya. Tapi tidak mengapa, sekurang-kurangnya kita dah boleh berhubung melalui talipon kan?. InyasAllah jika dipanjangkan usia dan diizinkan Allah swt, pasti kita akan bersua juga.

Kepada sesiapa lagi, anak, cucu, cicit serta suku-sakat Tok Wan Lebai Din, bolehlah mengikut jejak langkah Abang Man untuk menghubungi saya tanpa rasa segan silu. Matlamat saya jelas iaitu mendapat seberapa banyak maklumat tentang diri masing-masing supaya kita akan sentiasa mengetahui perkembangan keluarga kita di masa akan datang. Boleh juga menyatakan kepada saya aktiviti yang ingin saudara-saudari laksanakan seperti kenduri-kendara atau ingin mengerjakan haji atau umrah, semuga hubungan kekeluargaan kita semakin erat dan utuh.

Kepada sesiapa sahaja yang kebetulan datang bertandang atau melalui Kuala Lumpur ini, bolehlah menghubungi saya..boleh jugak singgah ke teratak buruk saya ni bagi melepaskan sedikit lelah disamping dapat mengenali dengan lebih rapat lagi..InsyaAllah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan