Rabu, 1 Jun 2011

Cicit menantu Tok Wan

Assalamualaikum dan salam 1 Tok Wan.....


Bertemu kembali di dada blog tercinta ini, harapan semoga semua kaum kerabat berada dalam peliharaan Allah swt serta berbahagia di samping keluarga tercinta...


Pejam-celik, pejam-celik dah masuk 1/2 tahun 2011 ni...apakah sumbangan kita??? Berapa banyak??? dan apa yang telah kita perolehi sepanjang 1/2 tahun yang telah berlalu??? Tentu banyak kenangan pahit manis dalam perjalanan kita sepanjang 1/2 tahun ini.


Namun yang pasti, sekarang adalah musim cuti persekolahan selama 2 minggu yang telahpun bermula Jumaat lepas. Seperti musim cuti persekolahan yang lepas-lepas, ramai di antara kita yang berlumba-lumba untuk menambahkan bilangan ahli keluarga, dengan lain perkataan mengadakan Majlis Perkahwinan. Tidak ketinggalan salah seorang kaum kerabat kita, cucu Tok Wan Lebai Din ( Puan Murezon dan suami ) yang akan mengadakan Majlis Perkahwinan anak mereka ( Siti Hajar Bt. Mansor dengan pasangannya Mohd Hanif B. Hj Hasan ) di kediaman mereka 2000K Tmn Darul Aman Fasa 3, Jln Stadium, 05100 Alor Setar, Kedah pada Sabtu ini, 4hb. Jun 2011 bersamaan 2 Rejab 1432H. Bermakna Tok Wan Lebai Din akan menerima seorang lagi cicit-menantu tak lama lagi.





Sanak-saudara, sahabat-handai serta jiran sepakat telahpun dijemput, maka kepada kaum kerabat terutamanya yang ada kelapangan, marilah bersama-sama bertandang bagi meraikan serta memeriahkan lagi Majlis tersebut disamping dapat bertemu mesra merapatkan silaturrahim sesama kita.


Disamping itu, jika masih punya waktu, apalah salah kiranya kita turut menziarahi keluarga kita yang sedang agak uzur sekarang ini yang tinggal tidak berapa jauh dari bandar Alor Setar ini, iaitu ( Wa Omar dan Mak Ngah Yah ) yang sangat-sanagat kita kasihi ini. Semoga dengan kehadiran kita menjengok mereka, akan dapat menceriakan mereka...InsyaAllah..


Sekian dahulu buat kali ini...bersua lagi di lain coretan...


Yang baik itu datangnya dari Allah, yang buruk itu kekurangan saya sendiri...saya menyusun sepuluh jari, memohon ampun dan maaf andai ada terkasar bicara...


Wassalam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan